Last visit was:
View unanswered posts | View active topics
It is currently Tue Sep 07, 2010 5:36 am [All times are UTC + 1 hour ]
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
wika
|
Post subject: Eksportere PSTricks til LyX Posted: Thu Nov 26, 2009 1:01 pm |
|
|
|
Eg gjorde følgande: * Opna geogebrafil eg ønskar å sette inn i lyx document. * Eksporterte til PSTricks. * Kopierte koden eg trengte. * Laga ERT-boks i LyX, og limte inn. * Fekk då kompileringsfeil, og greier ikkje å ordne opp i det...
Nokon som kan hjelpe??
|
|
| Top |
|
 |
|
ulven
|
Post subject: Re: Eksportere PSTricks til LyX Posted: Thu Nov 26, 2009 3:38 pm |
|
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:14 pm Posts: 151 Location: Trondheim, Norway
|
|
Lenge siden jeg har brukt LyX, men jeg tror ikke LyX i utgangspunktet kjenner til pstricks, så pstricks pakken må inn i lyx-systemet på en eller annen måte.
Kan hende det er letter å ta inn bilder som postscript (.ps) isteden? (Kan installere en postscript-skriver (trenger ikke ha noen skriver) og sende til fil. Anbefaler Apple laserskrivere, da de har de beste ps-driverne.)
Last edited by ulven on Thu Nov 26, 2009 11:57 pm, edited 1 time in total.
|
|
| Top |
|
 |
|
wika
|
Post subject: Re: Eksportere PSTricks til LyX Posted: Thu Nov 26, 2009 10:39 pm |
|
|
|
Hadde lagt til pakken \usepackage{pstricks-add} på førehand. Har aldri brukt PSTricks før, men ønska å forsøke å få eit slags "dynamisk ark" inne i et pdf-slideshow (som eg hadde tenkt å lage i LyX, brukar beamer-pakken).
Men om dette kan gjerast på ein annan måte, så tek eg gjerne imot tips!
|
|
| Top |
|
 |
|
ulven
|
Post subject: Re: Eksportere PSTricks til LyX Posted: Thu Nov 26, 2009 11:56 pm |
|
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:14 pm Posts: 151 Location: Trondheim, Norway
|
|
Dynamisk blir det vel aldri, det blir vel uansett et statisk bilde? Med usepackage burde vel dette egentlig gått greit, eller trenger du også en usepackage{pstricks} (pstricks.tex er standardnavnet på filen med pstricks.)
Jeg har avinstallert lyx, så jeg må få installert på nytt før jeg vet noe mer...
|
|
| Top |
|
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|